7 czerwca 2011

Mirosław Czyżykiewicz "Parlando"


Nie czytałem poezji, nie czytam i wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że czytać nie będę.

Na szczęście dla mnie istnieją ludzie, którzy nie dość, że poezją żyją, to potrafią przekazać ją zwykłemu śmiertelnikowi w sposób, od którego serce drży a ciarki chodzą po plecach.

Jednym z takich czarodziejów jest Mirosław Czyżykiewicz, pieśniarz, gitarzysta, poeta, kompozytor, malarz i artysta grafik w jednym.

Pamiętam, że kiedy w 2005 roku, w nocnej audycji Piotra Kaczkowskiego, po raz pierwszy usłyszałem „Allez!” długo nie mogłem się otrząsnąć. Uwolniłem się od tej piosenki dopiero wtedy, gdy po wielokrotnym odsłuchaniu znałem całą płytę na pamięć. Muzyką Mirka zaraziłem swoich przyjaciół i znajomych, a oni przekazali tego bakcyla dalej. Uwaga! Te memy są zaraźliwe jak religia.


„Parlando” to tomik wydany dla uczczenia 30-lecia pracy artystycznej oraz 50 urodzin Mirka Czyżykiewicza, zawierający autorskie teksty  i grafiki. Książkę można kupić  na stronie internetowej artysty.

Po co nam zima, gdy już była,
a chwila po co, gdy za chwilę chwili kres...
Co do człowieka - jaki przekaz
słać w kosmiczną czeluść, jaki przyjacielski greps...
Talmud mówi swoje wiem
ty módl się, zanim przyjdzie śmierć
i do dyskusji jest nie skora - Tora.
Chłopcy, dziewczyny gorące spieszcie się!
Święty Jedyny, reflektor na Słońce - kończę.
Allez!

5 komentarzy:

  1. Już tyle lat minęło? Łatwiej mi przychodzi rzucanie palenia niż tej muzyki... Nie wiem jaka religia zmusiłaby mnie do podróży od Krakowa do Szczecina (tak, ale do Częstochowy zwykle mam bliżej).

    --
    Bakcylem od lat zarażony

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz jak te lata lecą?
    Dzisiaj torcik przy nicku uświadomił mi, że od sześciu lat jestem w BiblioNETce :o

    OdpowiedzUsuń
  3. To wszystkiego najlepszego! :)
    A propos tego wyżej, może by tak do Olsztyna?
    http://www.spiewajmypoezje.pl/Program.130.0.html

    OdpowiedzUsuń
  4. 500 km w jedną stronę?
    Obawiam się, że to by już był fanatyzm :P

    OdpowiedzUsuń