12 września 2010

Jak punkt, wchodzący w układ holonomiczności, Pozbawiony współrzędnych zera asymptotą

"Ks. Stanisław Obirek zaprosił mnie kiedyś do udziału w ankiecie. Pytanie brzmiało: „w co wierzy ten, co w nic nie wierzy?" Odpisałem, że jak widzimy, wszystko ma początek i koniec. Każde życie przebiega według tego schematu. To samo prawo dotyczy gwiazd, słońca. Z tego wynika, że po mojej śmierci będzie ze mną dokładnie to samo, co przed moim narodzeniem, czyli: nic nie będzie. Skoro nie mam żadnych osobistych wspomnień z wyprawy Napoleona pod Moskwę, bo mnie po prostu wówczas nie było, to jak mogę przypuszczać, że nie daj Bóg będę coś wiedział po tym, kiedy mnie znowu nie będzie. Nie wierzę w opowieści, że najbliżsi oglądają nas z zaświatów. To jest dobre dla dzieci."
Stanisław Lem skończyłby dzisiaj 89 lat.









Dzięki Jurgiemu, za przypomnienie.

1 komentarz:

  1. Och, to chyba Mrożek narysował taki cudny obrazek, na którym synek stoi przed tatą i pyta:
    - Tato, a ty wierzysz w życie pozagrobowe?
    - Wyłącznie.
    ;)

    OdpowiedzUsuń